Asgard's Wrath 2: Texture Pack für Quest 3 könnte 10 GB sprengen

Asgard's Wrath 2: Texture Pack für Quest 3 könnte 10 GB sprengen

Das High-Res Texture Pack für Asgard’s Wrath 2 wird noch eine Weile auf sich warten und wegen seiner enormen Größe optional sein.

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FAKTEN

Gestern veröffentlichte Sanzaru Games einen neuen Patch mit der Versionsnummer 3.0.1481276. Er bringt drei neue Loki-Anomalien sowie zahlreiche Bugfixes. Die vollständigen Versionshinweise findet ihr weiter unten.

Das Studio merkt darin an, dass es immer noch an Unterstützung für mehrere Spielstände sowie dem High-Resolution Texture Pack für Quest 3 arbeitet, wobei ersteres zuerst erscheinen, werde. Das Team müsse durch das ganze Spiel gehen, um sicherzustellen, dass die Leistung mit den verbesserten Texturen stimmt. "Das nimmt eine ganze Menge Zeit in Anspruch", schreibt das Studio.

Bei Reddit meint Oculus-Studio-Produzent Michael Doran, dass es mehr als 33 Tage dauern könnte, bis das Texture Pack erscheint. Unterstützung für mehrere Spielstände käme jedoch bald.

Nach der Größe des Texture Packs gefragt, meint Doran: "Ich habe noch keine endgültige Schätzung, aber es wird signifikant werden. Deshalb machen wir es ja auch optional. Mehr als 10 GB würden mich nicht überraschen."

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Ist dem tatsächlich so, würde Asgard’s Wrath 2 mindestens 40 GB auf Quest 3 belegen und damit fast die Hälfte des 128-GB-Speichermodells, da allein die Systemsoftware mehr als 25 GB beansprucht. Asgard’s Wrath 2 wäre dann einer der speicherhungrigsten Quest-Titel neben Medal of Honor: Above and Beyond (41 GB) und Grid Legends (29 GB).

KONTEXT

Sanzaru Games holt Quest-3-Optimierungen nach

Das VR-Spiel ist am 15. Dezember 2023 exklusiv für Meta Quest erschienen und gilt als das bislang größte und umfangreichste VR-Spiel für autarke Headsets. Obwohl der Titel jeder Quest 3 kostenlos beiliegt (Angebot gültig bis 30. März 2024), wurde es primär für Quest 2 entwickelt und optimiert.

Kurz vor Weihnachten erschien ein erster großer Patch, der der Quest-3-Version eine 30 Prozent höhere Auflösung, eine Bildrate von 90 statt 72 Hertz sowie verbessertes LOD-Rendering verpasste. Die Verbesserungen sind optional.

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Ende Januar erschien ein zweiter Patch, der die Audioqualität auf Quest 3 verbesserte, einen neuen Cosmic Event sowie zahlreiche Verbesserungen, Performance-Verbesserungen und Bugfixes brachte.

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Nachfolgend findet ihr die vollständigen Versionshinweise des aktuellen Patchs 3.0.1481276.

- Added three new Loki anomalies.
- Fixed Cosmic Events progression and objective tracking issues.
- Duplicate/unused codex entries have been removed from Bestiary.
- Fixed an exploit that allowed players to bypass thin walls in some cases.
- Fixed respawn loop in some rare cases when riding mounts over hazards.
- Pressing pause while a Cosmic Event notification is showing now opens the Cosmic Event menu.
- Players can no longer grapple items they are holding.
- Additional progression fixes for Tannu’s Belly.

- Fixed bug where player could get stuck in MR anomalies.
- Fixed issues with floating wildlife.
- Fixed a bug where enemies could spawn in without visible weak points when using the Bow.
- Fixed issues where the player gets stuck and unable to dismount Bruiser.
- Fixed Hidden Folk respawning behavior.
- Updated Pa’ahket’s mounted behavior to prevent swapping from Mortal to God form while mounted.
- Fixed Cosmic Events rewards showing potential rewards for completed quests.
- Fixed a bug where Bestial Blade could push enemies around as it moves.
- Fixed Cosmic Event objective locking/unlocking.
- Fixed incorrect collision observed blocking the entrance towards Monster Den 'Infested Temple Overflow' near 'Temple of Osiris’.
- Fixed issue where enemies could spawn in terrain in Uncharted Rift’s Nest levels.
- Fixed several instances of incorrect collision observed in the Drekahraun Lava Fields.

- Fixed issue where God Puzzle's Statue is rotated towards the wall when reloading the level during the puzzle’s vase phase in the 'Tomb of the Scribe'.
- Fixed issue where rarely, some objectives of "[S2M03] Elegy for the Fallen King" may fail to progress when completing the required steps.
- Fixed issue where Mereret will rarely spawn in invisible and become locked after being transformed to cross the Flooded Canal, blocking progression.
- Fixed issue where the player would become soft locked when fast traveling back to the 'Astrolabe Core' travel stone after recruiting Thoth in the Saga 3 Quest: 'The Way Forward'.
- Fixed issue where Travel Stone percentage does not reach 100% after discovering all Travel Stones in 'Tomb of the Scribe'.
- Fixed progression blocker when player is able to exit the elevator in Temple of Shu early onto a higher floor skipping a portion of the area during S2M11 'Son of the Ennead'.
- Fixed progression blocker by missing grab points when reloading after retrieving ‘Surtur’s Bow’ in the Blistering Vents.
- Fixed progression blocker where the objective related to 'Collecting the Tools to Help Abraxas Scale the Waterfall' can be completed before freeing the 'Godly Chisel' breaking the logic.
- Fixed issue where some objectives of the Saga 2 quest, ‘Elegy for the Fallen King’, may fail to progress when completing the required steps.
- Fixed issue where Divine Artifacts fail to be collected if the player immediately lets go upon grabbing one throughout the title.
- Fixed issue where player was able to fast travel to ‘Temple of Atum’ during the fast travel tutorial, which potentially broke progression.
- Fixed progression blocker caused by reloading after retrieving ‘Sutur’s Bow’.
- Fixed issue where players could forward dismount through The Shallows exit cave, breaking 'The Cursed One' Main Quest's logic and blocking progression.
- Fixed issue where it's impossible to access the Corpse Eater Feather Tip loot after defeating the Corpse Eater.
- Fixed issue where Monster Den percentage fails to reach 100% when all of them have been found and completed in the 'Papyrus Swamp’.

- Various minor bug fixes and performance improvements.

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Quellen: Reddit